40: Terpaksa atau Dipaksa?

Selasa, 14 Julai 2009

Ah! Lama gila tak menulis!

Memang makin tak boleh harap sungguh. Hehe
Tapi rajin meng'update' Twitter dan Facebook setiap hari.

Tak banyak perubahan selepas tamat belajar..
Cuma kini kena banyak mengajar pula secara sambilan.
Tapi kalau terpaksa.. Ikhlas kah kerja yang kita buat tu?

Baru aku rasa sukarnya nak membentuk akal dan ilmu manusia.
Teringat dulu zaman sekolah. Kita cuma tahu nak enjoy seronok je.
Kalau lah boleh diputarkan masa..
Dah tentu aku boleh jadi lagi bagus dari sekarang ini :)


Jadi, kalau kamu seorang guru atau bakal-bakal guru.
Tak kira lah atau yang pernah dan tidak..
Cuma aku nak minta pendapat yang membaca.
Beri sebab kenapa menjadi guru? Bagaimana nak menarik minat pelajar untuk belajar?
Sebelum 'kerja' sambilan aku ni yang aku buat bukan atas nama terpaksa tapi ikhlas.



p.s: Entri ini patut ditulis sebelum entri 'Besar'. Apa yang besar? Hahaha tunggu entri seterusnya..

2 ubat:

Nurulhuda|Adlie 19 Julai 2009 pada 4:34 PTG  

anem, kamu nak jadi cekgu? hehe

my new blog ya =)

*pil.tahan.sakit* 19 Julai 2009 pada 5:03 PTG  

@nurulhuda - cikgu ganti je wat part time :)

Tambah Duit

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP