05: 2009... What will happened?

Khamis, 1 Januari 2009

Bye bye...2008 sudah tamat. Tapi aku bukan tukang tilik seperti Nostradamus yang boleh menjangka apa akan terjadi pada 2009. Kadang-kadang ramalan si kafir ini juga sering tersasar atau tidak tepat.

*
Sepatutnya entri ini ditulis sebelum masuk 2008. Tapi aku rasa ragu-ragu untuk mengulas. Ia mungkin terlalu privasi.

Tapi tidak salah untuk berpegang kepada "Kita hanya merancang, Tuhan sahaja yang menentukan" Betul.. Aku sendiri pun tidak boleh jangka walaupun aku juga sering lalai dan tidak sedar bila terpesong sedikit dari jalan yang lurus.

2008 - Banyak pahit dari manis. Banyak duka campur suka. Dari situ kita boleh belajar yang silap dan betulkan yang salah. Mari aku nilai diri aku...

  • Kewangan kurang stabil pada awal tahun 2008. Tapi mula memberangsangkan bila masuk tengah tahun. Dalam tempoh 6 bulan terakhir aku dah gian online shopping.. dalam tempoh tu je aku da beli dekat 4 beg, 8 pasang baju.. etc. (Boros! Praktikal punya pasal).
  • Aku tidak suka nak komen pasal loving entry 2008.. Tapi senang aku ulas "takde komen". Jodoh tidak boleh dipakai langsung..(Dari tahun itu aku dah belajar apa itu 'Heartless' dan sedikit campuran 'Broken' juga terlebih dos 'Pain' yang mengakibatkan terlebih 'Bleeding'). Mungkin lebih sesuai menceritakan loving entry kepada mak ayah dan Allah swt yang pada masa ini kita lalai atau sering terlupa mereka yang lebih hampir dari kita. Terutama sekali "doa dan mati.. pahala dan dosa" sebagai bekalan.
  • Ilmu duniawi.. akademik lah.. achieved better than before.. Puas hati aku.. Tapi nak kekalkan apa yang telah simpan dalam kotak kepala aku dan pengalaman yang ada untuk masa depan nanti lepas aku habis belajar kelak. Ada sedikit cabaran di sini. (CGPA lah beb.. nak maintain)
  • Sikap malas itu penyakit yang perlu dielakkan. Ubat rajin perlu memerlukan usaha yang keras. Manakala sikap yang tidak baik perlu dikaji semula. Sikap baik akan dikekalkan. Nilai sendiri.
2009, Rumusan dari tahun 2008 perlu dibuat kesimpulan supaya ia akan menjadi pengalaman yang lebih bermakna. Dan aku berharap.. soal kewangan dan kerjaya/akademik aku akan lebih bagus tahun ini walaupun ramai yang menjangkakan ianya meleset. Tapi yang penting ia terletak di atas dengan nama REZEKI dari Dia. Tidak bermakna ayam sahaja bertuah sebab boleh nampak kat kaki. Aku dan kamu yang membaca entri ini juga nanti mungkin bakal boleh join club ada Ong maa...(Contact aku ok? nanti belanja aku di Tony Roma's) * Tiada unsur-unsur MLM di sini..



Selamat membuka buku planner/diari 2009 kamu..
Jaaa.... !!



p/s: Sebagai permulaan anda untuk menghadapi 365 hari di 2009. Aku tujukan korang lagu "adik kesayangan" kamu ini. Jangan biarkan hidup anda diselubungi MISTERI. (
Baru aku tahu sapa yang nyanyi..)




5 ubat:

NA. 1 Januari 2009 pada 1:08 PTG  

thanks singgah blog saye
:]

pjoe 2 Januari 2009 pada 2:06 PG  

ambil yang jernih
buang yang keruh
selamat tahun baru!

Tanpa Nama 2 Januari 2009 pada 2:39 PG  

kuatkan semngat untuk 2009 ya!

tasekM 2 Januari 2009 pada 2:34 PTG  

2008 aku pun kurang memberangsangkan.

*pil.tahan.sakit* 2 Januari 2009 pada 5:01 PTG  

@amie. - sama-sama kembali

@pjoe & Diloz - terima kasih.. hepi nu yer :)

@tasikmerah - begitulah aku pun..

Tambah Duit

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP