06: Masih Ada Yang Lupa?

Jumaat, 2 Januari 2009

Telefon berbunyi.

Dengan rasa separa malas kerana hari ini telah dibatalkan kuliah sepanjang hari. Mungkin para pensyarah mahu bercuti tahun baru sekaligus menyambung cuti-cuti di hujung minggu di Kepulauan Mauritius atau Pulau Mabul.. (Adakah aku sebut 'Malas' di sini? Oh.. Sila abaikan ya kerana ia akan menjejaskan resolusi tahun baru aku..)


Aku: "Hell-o.. hell-o.."

Kedengaran suara wanita yang aku rasa mungkin dia bukan seorang wanita Melayu. Kerana suara Melayu-nya kurang fasih. Mungkin dia seorang wanita India.


Wanita : "Helo, saya membuat panggilan dari syarikat telekomunikasi XX"

Aku: "Ya.."
*
*
*
Aku sudah mengagak panggilan ini dibuat mungkin untuk menyuruh aku menjelaskan jumlah bil telefon yang sudah tertunggak. (Walaupun cara ini lebih halus dari menerima panggilan dari Ahlong atau kawan-kawan anda yang menyuruh anda berMLM.)

Panggilan diteruskan seperti apa yang aku agak..


Wanita: "Oleh itu sila jelaskan bil yang tertunggak itu sebelum 7 haribulan Novem... Dis... err... 7 haribulan Januari 2009."




Aku.. Tersenyum sinis setelah meletakkan gagang telefon. Masih ada juga yang lupa. Watdehek!






p/s: 53% of women in America would dump their boyfriend if they did not get them anything for Valentine’s Day. (hehehe)

2 ubat:

Atira. 4 Januari 2009 pada 11:32 PG  

"53% of women in America would dump their boyfriend if they did not get them anything for Valentine’s Day"

woh!

hafiz khazali 4 Januari 2009 pada 4:06 PTG  

nak exchange link x??klau berminat email aku kat sini hafisha2@gmail.com

ni blog aku

http://hfzkhazali.blogspot.com/

Tambah Duit

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP