27: Jalan-jalan Cari Pasal?

Selasa, 24 Mac 2009

Waktu memandu berkeupayaan mengundang sakit jiwa. Aku bajet 10 tahun lagi boleh kena tekanan darah tinggi. Ini macam pun boleh jadi punca-punca awal.


  1. Orang yang memandu buat jalan macam nenek moyang dia punya. Oh! Aku benci lah waktu kau dah lambat dan nak cepat untuk ke sesuatu tempat. Tiba-tiba ada halangan di depan kamu. Nak potong pun jalan tengah sibuk. Sakit Hati! Nak-nak kalau ada 'belangkas' dalam kereta tu. Gosh!
  2. Orang yang memotong barisan sewaktu membayar di kaunter. Kat tol pun boleh terjadi. Kamon lah.. Yang tiba-tiba mencelah laluan kamu pon sama macam haram.
  3. Orang yang block kereta kamu di parking dan orang yang suka parking kereta sesuka hati cucu cicit dia. Ini sudah melampau ye. Nanti saya calar kereta kamu. (Selalu terjadi kat kawasan kejiranan aku. Bila masa secara purata sebuah rumah = 5-6 buah kereta. Dah kaya sangat. Macam ini lah!)
  4. Orang yang mencucuk-cucuk kereta kamu sewaktu memandu. Kebiasaannya aku takkan bagi laluan kat kamu. Nak potong sila lompat.. Ada berani?
  5. Orang suka modified kereta macam 'bagus'. Ini selalu terjadi kepada kereta-kereta buatan Malaysia terutamanya wira/waja lah yang rasa-rasa nak beli Evo tapi tak mampu. Aku tak sukalah.
  6. Kereta yang 'sensitif'. Belum sentuh apa-apa dah bising. Nak terjadi pada waktu tengah malam sewaktu kamu tidur. Kucing lalu pon dan bising atau mungkin angin tiup?.. Hish.
  7. Orang yang tak bagi signal nak masuk selekoh. Atau bagi signal last minit. Kamu tahu? Bila kamu buat perangai macam ini. Peratus untuk menjadi bodoh amat tinggi ye..Sebab orang yang sakit hati itu akan mendoakan kamu macam-macam celaka.
  8. Orang yang bawa motor macam motor dia tu besar sampai perlu untuk di bawa tengah jalan? Kalau aku jahat, aku langgar je kau..
  9. Lori atau bas yang mengeluarkan pencemaran yang tinggi. At least, bau lori sampah lagi elok dari bau asap kenderaan tu..
  10. Lori atau bas yang membuat selekoh macam s.i.a.l dan hampir membahayakan pengguna kereta dan motor. 


p.s: Sila jauhkan diri anda dari lori yang dibawa oleh kaum india ini. Bahaya. Sebab dorang bawa macam gila.

2 ubat:

Unknown 31 Mac 2009 pada 11:51 PG  

p.s: Sila jauhkan diri anda dari lori yang dibawa oleh kaum india ini. Bahaya. Sebab dorang bawa macam gila.

tell me about it..my best fwen died caused by em (sorry for being such stereotype) owh..did i mention he just got married 2 weeks b4? -.-'

*pil.tahan.sakit* 31 Mac 2009 pada 9:11 PTG  

@choki2best: aku tak pasti..tp yg semestinya kalau ko tgk drg bawak pon mmg mcm haram..mungkin terlebih todi haram yg drg minum.

im sorry to hear dat.. semoga ditempatkan dikalangan org beriman.. itu semua ujian dan takdir Allah :|

Tambah Duit

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP