47: Fulus atau Mulus?

Isnin, 14 September 2009


Mulakan dengan kurma sebagai pendahuluan

Sabtu lepas adalah hari minggu yang terakhir untuk buat preparation yang mesti last minute with my bestie. Ini pun dah cukup buat aku rabak. Ikutkan hati banyak lagi tak cukup. Tapi yang penting secara bersederhanalah. Beli apa yang perlu, duit gaji aku kena lah spend it wisely. Cuma adalah terbazir sikit. Kebiasaannya, waktu-waktu macam ini lah semuanya sesak dengan macam-macam ragam orang.


Had special Iftar lain dari makanan yang dah bosan nak tengok - ayam. Dan aku tak faham kenapa setengah orang suka sangat makan ayam berbanding ikan. Contohnya adik aku. Nasib baik dapat booking awal. At least, aku tak payah nak berebut-rebut nak cari port last minute juga.

Macam ini pun dah lebih dari cukup sedap takkan nak Ayam juga?

Aidilfitri yang semakin hampir. Kurang seminggu lagi. Raya tahun ini pun rasanya sama seperti tahun-tahun yang lepas. Cukup melengkapkan syarat Raya je.. Yang penting ada lagu Raya, baju Raya, kuih Raya, dan Jalan-jalan Raya yang sesak. Maaf lah duit Raya tahun ni untuk bawah 15 tahun - tak ada. Pokai. Hehe..


Pesan aku satu je - Semoga Aidilfitri anda tahun ini baik-baik semua. Bergembiralah dan bermaaf-maafan dengan orang tersayang. Berhati-hati di jalan raya sebab speed trap sentiasa bersedia untuk anda :)


*Al-Fatihah dan takziah buat kawan kelas - Saifullah An-nasr yang kematian ayahnya. Received his sms after iftar jumaat kelmarin pasal ayah dia yang tengah tenat di HUKM. Still aku tak tahu maybe punca sakit? Semoga tabah menghadapi dugaan. Touching pula aku kalau bab begini sebab aku teringat masa ayah aku bypass operation early this year.. worried :(


p.s: Supposed ada jamuan berbuka dengan ex-classmates Ahad semalam. Terpaksa ditangguhkan lepas raya je before convocation untuk makan ramai-ramai dan sebagai menghormati Anas.

2 ubat:

Unknown 14 September 2009 pada 11:02 PG  

wah....meriah beb...sonot

*pil.tahan.sakit* 14 September 2009 pada 12:54 PTG  

~0~: da shopping raya lom? hehehe biasa je..

Tambah Duit

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP