10: Panas atau Sejuk?

Jumaat, 16 Januari 2009

Ok.. Mari menulis entri. Entri yang sepatutnya ditulis petang tadi. Aku lewat sehari je.
Takpe.

Lagipun aku baru je balik kelas pukul 10 malam tadi. Lesson dat i will get in future from the lecturer today, Professional Practice. Mungkin banyak kepada topik proses dalam membikin Angan-angan Sdn. Bhd. kelak. Di mana aku mungkin secara realiti atau fantasi bakal menjadi apa yang akan aku jadi selepas aku habis grad nanti?

Bagaimana dengan kamu pula? Pilihan anda sukses ke sekarang ni? Masih berada di tahap memuaskan?
*
*
*
*
*
Berhenti sebentar. Ini baru cerita yang perlu diceritakan, kembali ke 11 jam yang lalu..

..Bukan aku yang present..


Setelah 3 hari berturut-turut menunggu dan menunggu dengan hati yang tidak tenang dan tut bun yang dah kematu kerana duduk dengan lama sebab menunggu hampir 6 jam?.. Peluang baik bagi aku juga yang mana dalam tempoh ini aku mengkaji dan membetulkan kesilapan slide-slide presentation. Bukan kerja senang beb. Banyak juga yang kene bambu sebelum ini. 13 orang pengkritik. Sapa larat? Cuak! Setiap seorang diberi masa 15minit. Tapi sebenarnya lama juga. Akhirnya menjadi setiap seorang hampir ke 30 minit untuk setiap perbentangan. Kalau kelas ada dekat 43 orang pelajar. Berapa lama mau habis?

Tiba masa aku, dengan confident. Aku cuma dapat 20 minit or less. Tanpa kena bambu. Mungkin jampi serapah aku sebelum present? atau mungkin tajuk kajian aku yang mana aku gunakan cara yang paling selamat tanpa memilih tajuk yang merepek? Ok. Tarik nafas dengan lega. Tajuk cadangan pertama dah berjaya diterima dari tajuk yang kedua. Ini baru permulaan dan selepas ini pun panjang lagi jalan prosesnya.



Orait.. aku dah mengantuk. Esok pagi ada kelas ganti. Jaaa..




p/s: Aku teringat lecture aku cakap sebentar masa kelas malam tadi. "Setiap keburukan yang dilakukan. Orang lain akan sibuk cerita pasal keburukan tu. Spread the word very fastly. Dan akan ungkit sampai bila-bila. Tapi kalau pasal kebaikan..takde sapa pun yang kisah. Orang akan cerita kejap je pastu lupa dah". Ia membuat aku berfikir sejenak tentang sesuatu "perkara"....hmmm... Setuju?

5 ubat:

tasekM 16 Januari 2009 pada 4:19 PTG  

stuju!~

yada 16 Januari 2009 pada 11:55 PTG  

hi, subway best kan..

ada presentation? rilek ar.. hehe.. dah lepas pun,

eh setuju2 ur comments nak boikot us product tu, cakap sng, tapi nak buat sangat susah, dulu i pernah keje kfc time sem break, n kalau kita tgk mmg org kita, org islam yg jadi backbone most of us co, so kalau co tu takde boleh colapse kot negara ni, btw, kehidupam kat dunia ni complicated sgt,

in the end, pening!

theblabber 17 Januari 2009 pada 11:57 PG  

sgt setuju :)

*pil.tahan.sakit* 17 Januari 2009 pada 11:29 PTG  

@tasik merah & miezi - aku pun setuju jugak :)

@nurulhuda - life cant be predict. nak buat mcm mana semua ni unsur politik dan ekonomi.. :)

bakrihafizhisham 20 Januari 2009 pada 11:43 PTG  

bukan apa,
sebab mereka diri bagai tunggul apabila orang lain boleh buat baik sementara mereka mereka tidak mampu membuat apa2.

padahal,
kalau kita berniat untuk berbuat baik, dah dapat pahala,tetapi niat buat jahat tak dapat apa2 pun.

apa lagi yang kita mahukan?

Tambah Duit

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP